Poradnik zimowy - ogrzewanie

Poradnik zimowy - ogrzewanie czyli piec na olej przepracowany ego bardzo rozpowszechnione jest w kraju ogrzewanie wykorzystujące prąd. Można stwierdzić, że wszystkie te techniki grzewcze w zasadzie są niezawodne. Niewielkie problemy mogą pojawiać się w przypadku

Dodane: 20-03-2019 16:50
Poradnik zimowy - ogrzewanie

piec na olej przepracowany


Niezawodne techniki grzewcze

W nowoczesnym budownictwie znane są różne techniki grzewcze. Jedne z takich technik opierają się na gazie, a inne na ogrzewaniu węglowym. Oprócz tego bardzo rozpowszechnione jest w kraju ogrzewanie wykorzystujące prąd. Można stwierdzić, że wszystkie te techniki grzewcze w zasadzie są niezawodne. Niewielkie problemy mogą pojawiać się w przypadku ogrzewania węglem, ponieważ starsze piece węglowe wymagają ciągłego nadzoru i podkładania, co jest po prostu niewygodnym obowiązkiem dla mieszkańców domu. Trzeba także pamiętać, że aby techniki grzewcze mogły być skuteczne muszą one wykorzystywać nowoczesne grzejniki oraz sprawdzone systemy grzewcze. Dlatego we wszystkich ogrzewanych budynkach powinny być przeprowadzane częste przeglądy instalacji cieplnych.


Nagrzewnica - budowa i działanie

Sposób działania nagrzewnicy uzależniony jest od jej rodzaju.

Powietrze w nagrzewnicach wodnych podgrzewa się dzięki wymiennikowi aluminiowemu, przez który przepływa gorąca woda. Dzięki wymiennikowi energia cieplna przekazywana jest przez lamele i powietrze uzyskuje podwyższoną temperaturę.

Nagrzewnice olejowe to takie, w których źródłem ciepła jest z reguły olej opałowy, który wtryskiwany poprzez dyszę paliwową do komory spalania podgrzewa przepływające przez nagrzewnicę powietrze. Nagrzewnice olejowe wymiennikowe posiadają wymiennik, czyli paliwo spalane jest w zamkniętej komorze spalania, a powietrze jest ogrzewane poprzez wymiennik ciepła. Nagrzewnice olejowe bezwymiennikowe nie posiadają wymiennika i powietrze przepływające przez nagrzewnicę ogrzewane jest bezpośrednio przez płomień z spalanego paliwa. Różnica jest zasadnicza: nagrzewnice wymiennikowe posiadają zamkniętą komorę spalania i odprowadzenie spalin na zewnątrz, przez co spaliny są odseparowane od ogrzewanego powietrza, a w nagrzewnicach bezwymiennikowych podgrzewane powietrze łączy się ze spalinami.

Nagrzewnice gazowe mają identyczną zasadę działania jak olejowe lecz czynnikiem cieplnym zamiast oleju jest gaz. Nagrzewnice gazowe na propan-butan wytwarzają czyste i ciepłe powietrze. Proces spalania zachodzi w otwartej komorze spalania, powietrze zasysane przez wentylator jest ocieplane a następnie wydmuchiwane z nagrzewnicy. Nie wymagają one kominów, należy jedynie zapewnić dopływ powietrza, aby umożliwić prawidłowe spalanie. Najnowsze modele posiadają pokrętła umożliwiające płynną regulację mocy, dzięki czemu można ograniczyć zużycie gazu do potrzebnego minimum.

Zastosowanie
Poza zastosowaniem samochodowym, nagrzewnice wykorzystuje się do ogrzewania pomieszczeń o zróżnicowanych powierzchniach np. magazynów, hal, szklarni, obiektów inwentarskich, placów budów w trakcie realizacji, warsztatów, stacji diagnostycznych i wulkanizatorskich, a także namiotów i kościołów. Stosuje się je również tam, gdzie instalacja grzewcza nie może zostać założona lub uległa uszkodzeniu. Głównymi zaletami tego rodzaju ogrzewania są możliwość natychmiastowego rozpoczęcia pracy, prostota użycia, duża dostępność paliwa, a także łatwość ich serwisowania.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewnica


Niezawodne nagrzewnice samochodowe

piec na olej przepracowany

Nagrzewnice samochodowe używane są w okresie jesienno-zimowym. Dzięki stosowaniu takich nagrzewnic we wnętrzu samochodu panuje przyjemna temperatura, co sprawia, że podróż samochodem jest bardzo bezpieczna dla osób chorych. Trzeba przecież pamiętać, że brak ogrzewania w samochodzie sprawia, że temperatura w nim panująca jest niewiele wyższa od temperatury na dworze. Taka sytuacja wpływa także bardzo ujemnie na sprawność działania samochodowych urządzeń. Trzeba jednak pamiętać, że w samochodzie nie powinno być zbyt gorąco. Taka sytuacja również jest bardzo niebezpieczna dla zdrowia, ponieważ za bardzo rozgrzany człowiek wychodząc na zimno bardzo szybko może się przeziębić. Dlatego wydaje się, że każdy kierowca powinien dostosowywać temperaturę w samochodzie do swoich potrzeb.